
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού Υποβάθρου |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Όχι |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με το μάθημα αυτό επιδιώκεται ο φοιτητής να κατανοήσει πως δουλεύουν οι αγορές και τι τις κάνει περισσότερο ή λιγότερο ανταγωνιστικές. Περιέχει τις βασικές έννοιες και εργαλεία για μικροοικονομικές αναλύσεις, απαραίτητες για επιχειρηματικές αποφάσεις. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά τις εξής γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες: Γνώσεις: Είναι σε θέση να εξηγεί (α) τη συμπεριφορά των καταναλωτών∙ (β) τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων∙ (γ) τους διάφορους τύπους οργάνωσης της αγοράς (μονοπώλιο, ολιγοπώλιο και ανταγωνιστική αγορά). Δεξιότητες: Είναι σε θέση (α) να επιλύει ένα πρόβλημα μεγιστοποίησης χρησιμότητας καταναλωτή∙ (β) να εφαρμόζει οικονομικές αρχές, για μια σειρά επιχειρηματικών αποφάσεων και ζητημάτων πολιτικής. Ικανότητες: Είναι σε θέση να αναλύει (α) την επίδραση των συνολικών αλλαγών της προσφοράς και ζήτησης αγαθών, πάνω στην τιμή και στην ποσότητα, με χρήση των διαγραμμάτων προσφοράς και ζήτησης αγαθών∙ (β) την επίδραση που έχουν στην απόφαση του καταναλωτή οι αλλαγές σε τιμή και εισόδημα, μέσω μεταβολής των αποτελεσμάτων εισοδήματος και υποκατάστασης∙ (γ) τη βραχυχρόνια και μακροχρόνια συμπεριφορά, σε μονοπώλιο και ολιγοπώλιο. |
Γενικές Ικανότητες |
Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη Εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις: Τίτλος ενότητας Εισαγωγή στην επιστήμη των οικονομικών Προσφορά και ζήτηση: Πως λειτουργούν οι αγορές Ελαστικότητα και οι εφαρμογές της Η παρέμβαση του κράτους στις αγορές Αγορές, αποτελεσματικότητα και ευημερία Θεωρία του καταναλωτή Επιχείρηση, παραγωγή και κόστη Οι επιχειρήσεις σε ανταγωνιστικές αγορές Μονοπώλιο Μονοπωλιακός ανταγωνισμός - Ολιγοπώλιο Αγορές συντελεστών παραγωγής Δημόσια αγαθά και εξωτερικότητες Αλληλεξάρτηση και τα οφέλη από το εμπόριο |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική (α) Γραπτή πρόοδος (30%) (β) Γραπτή εργασία (10%) (γ) Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνουν: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Ερωτήσεις σύντομης απάντησης Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας |
Mankiw N.G. & M.P.Taylor (2018). Οικονομική - Μικροοικονομική. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα. Κωδικός στον Εύδοξο: 68373531. Begg, D., Vernasca, G., Fischer, S. και Dornbusch, R. (2015). Εισαγωγή στην Οικονομική. Τόμος Α’. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική. Κωδικός στον Εύδοξο: 50659243. Lipsey R. & Ch. Alec (2108), Μικροοικονομική Θεωρία. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα. Κωδικός στον Εύδοξο: 68370073. |